Jak uzyskać nagrania z monitoringu?
Szanowni Mieszkańcy,
W celu zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony mienia, w przypadku zamontowania monitoringu wizyjnego w częściach wspólnych nieruchomości, administratorem danych jest wspólnota mieszkaniowa. Zasady dostępu do nagrań wynikają z obowiązujących przepisów prawa, w tym Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO). Poniżej przedstawiamy kroki, jakie należy podjąć, aby uzyskać dostęp do nagrań z monitoringu.
1. Przygotowanie wniosku o dostęp do nagrań
KLIKNIJ ŻEBY POBRAĆ WZÓR WNIOSKU.
Wniosek o udostępnienie monitoringu należy złożyć w formie pisemnej (wystarczy mail na biuro@danfal.pl).
Wniosek powinien zawierać:
- Imię, nazwisko i dane kontaktowe wnioskodawcy.
- Oświadczenie o celu dostępu do monitoringu – Dostęp do nagrań może być udzielony wyłącznie w uzasadnionych przypadkach np. osobie poszkodowanej. Nagrania nie mogą być udostępniane do celów prywatnych lub bez wyraźnego powodu.
- Datę i godzinę zdarzenia, którego dotyczy wniosek (przybliżony przedział czasowy).
- Miejsce wystąpienia zdarzenia – można przysłać mapkę albo dokładnie opisać,
- Opis zdarzenia, a w przypadku uszkodzenia prywatnego mienia prosimy o przesłanie zdjęcia uszkodzenia,
2. Weryfikacja wniosku
Po złożeniu wniosku:
- Nasz pracownik dokona wstępnej weryfikacji podanych informacji i widoczności miejsca zdarzenia na nagraniach. Poprosi o ewentualne uzupełnienie wniosku o dodatkowe informacje.
- Jeśli miejsce zdarzenia nie jest objęte monitoringiem poinformujemy o tym wnioskodawcę.
- Jeśli brak jest podstaw do udostępnienia nagrań wniosek zostanie odrzucony.
3. Udostępnienie nagrań
- Jeżeli wniosek zostanie zaakceptowany przekażemy Ci wycinek nagrania dotyczący zdarzenia. W zależności od rozmiaru plików udostępnimy Ci go w mailowo lub powiadomimy Cię o możliwości odebrania nagrań i ich rozmiarze. Pamiętaj aby zabrać ze sobą nośnik danych (pendrive/dysk zewnętrzny).
- Jeśli wskazany okres nagrań jest dłuższy niż 3 godziny, a szkoda dotyczy prywatnego mienia, monitoring może być zabezpieczony bezpośrednio z rejestratora przez firmę zewnętrzną na Twój koszt.
Uwaga: Nagrania są przechowywane przez ograniczony czas (zazwyczaj ok. 14 dni), dlatego wniosek należy składać jak najszybciej po zdarzeniu.
Kontakt
Wszelkie pytania dotyczące monitoringu oraz wnioski o dostęp do nagrań prosimy kierować do:
Biura Zarządzanie Nieruchomościami DANFAL Sp.z o.o. Sp. k.
biuro@danfal.pl
91 43 41 009
Z góry dziękujemy za przestrzeganie powyższych zasad - pozwoli nam to sprawnie odpowiadać na Państwa wnioski!